SAMR model

Model SAMR popisuje úrovně zapojení prostředků ICT do výuky.

SUBSTITUCE – nahrazení

ICT využíváme jako náhrada tužky či tabule. Například text napíšeme místo do sešitu do textového editoru a uložíme jako soubor do počítače. Často používáme vytištěný text. Místo tabule využijeme dataprojektor.

AUGMENTATION – rozšíření

Například do textu zapsaném v textovém editoru vložíme hypertextový odkaz, zvukový soubor, video. Učitel využívá online materiály, vytváří křížovky a online kvízy. Výuka je snazší, zábavnější

MODIFICATION – přizpůsobení

Při modifikaci již měníme cíle výuky a tím vznikají nové výstupy. Již vyžaduje ICT technologie.

Žáci například texty publikují na sociálních sítích, spoluprcují, vytváří nové vzdělávací materiály, vytváří webové stránky, …

REDEFINATION – nový pohled na výuku

Využíváme ICT a bez nich nelze dosáhnout nových cílů výuky. Materiály jsou vytvářené online, jsou stále dostupné, žáci při vytváření materiálů spolupracují (blogy, chat), sdílí materiály. Často se vytváří profesionální video, které se sdílí.


Digitální kompetence v uzlových bodech

Aktivita naučná stezka