Programování ve vizuálním (blokovém) programovacím jazyce Scratch budeme zkoušet na připravených cvičeních na stránce ZDE.
Cvičení 1
Cvičení 2 – tvary
Cvičení 3 – posun se změnou kostýmu
Vytvořte v prostředí Scratch 2 scénáře. Jeden scénář bude pro KRABA a druhý pro libovolné zvíře.
Scénář pro kraba
Vytvořte scénář tak, aby krab udělal 4 x 50 kroků doprava a 4x 50 kroků doleva. Při každém posunu se změní kostým kraba. Vše se bude opakovat do nekonečna. Vše je zřejmé z videa
Vše zopakujte pro druhé, Vámi vybrané zvíře.
Část projektu je zde:https://scratch.mit.edu/projects/530480122
Cvičení 4 – kreslení mnohoúhelníků
Vytvořte scénáře pro kreslení mnohoúhelníků – čtverec, obdélník, trojúhelník a šestiúhelník (dobrovolně). Zkuste si cvičně přiřadit scénář ke geometrickému tvaru a odpovědět na otázky.